Medlemskap och avgifter

Fakturor via MyClub

Under 2024 kommer vi att använda MyClub för att ta in medlemsavgiften. Det är därför viktigt att ni har registrerat er i MyClub och att alla uppgifter är rätt.

När du har registrerat ditt medlemskap kommer en faktura att skickas till den mailadress du har registrerat. (Notera att det kan dröja en tid innan du får fakturan om du blir medlem under terminen.) Fakturan  betalar du enkelt via Swish med en länk i fakturan. På Swish-betalningen finns fakturanumret och klubbens namn. Tillsammans med fakturan blir det en komplett kvitto som kan användas för till exempel friskvårdsbidrag.

Du kan läsa mer om hur du gör för att registrera dig lite längre ner på den här sidan.

Avgifter

Avgiften som ska betalas består av två delar. Medlemsavgift och terminsavgift

Medlemsavgift - årsvis avgift

Medlemsavgiften är 500:- / kalenderår.  I detta ingår medlemskap i Svenska Budo och Kampsportförbundet och försäkring. Denna avgift gäller oavsett när på året du blir medlem. Utöver medlemsavgiften ska också terminsavgifterna betalas.

För att vara medlem måste man också vara registrerad som medlem i vår medlemssystem. Information om detta finns lite längre ner på denna sida.

Terminsavgifter

Barn/Ungdomar
För barn upp till och med den termin du fyller 15 är terminsavgiften 600:-.

De terminer du fyller 16 och 17 är avgiften 1 000:- och du tränar på vuxenpassen.

Från och med den termin du fyller 18 betalar du avgift som vuxen.

Medlemmar har tillgång till klubbens rabatter och rösträtt på klubbens möten.

Vuxna
Avgifter för vuxen medlem är 2 000:-/termin.

Medlemmar har tillgång till klubbens rabatter och rösträtt på klubbens möten.

Familjerabatt
Medlemmar som är registrerade i samma familj i MyClub har 500:- rabatt för alla utom den första.

Exempel: Paret Pelle och Stina och deras 5-årige barn tränar. Första terminen ska de då betala tre medlemsavgifter, och tre terminsavgifter. De får 500:- rabatt för två av de tre, så det blir:

Medlemsavgift: 3×500=1 500:-
Terminsavgift (2 vuxna och ett barn): 2×2000+600=4 600:-
Familjerabatt för två familjemedlemmar: 2x(-500)=-1 000:-
Summa: 5 100:-

Registrering och betalning av avgiften

Alla medlemmar måste ha ett konto i MyClub och vara registrerade i klubben. Vi behöver veta vilka medlemmar vi har, bland annat för att kunna söka om bidrag som gör att vi ska driva verksamheten så bra som möjligt. Om du inte är registrerad vet vi inte att du är medlem, och då är du ju inte heller försäkrad. Det är också för närvarokontroll och medlemsrapportering till förbunden.

Skapa konto i MyClub och registrera dig som medlem i klubben.

Om du har problem att komma till “mina sidor”, kontrollera att du både har skapat ett konto i MyClub och har registrerat dig som medlem.

Skapa konto och registrering.

Konto i MyClub

För att kunna använda systemet måste du först skapa ett konto i MyClub. Det är inte samma sak som att registrera dig som medlem.

Om du behöver mer hjälp finns en guide för hur du gör lite längre ner på sidan.

Länk till att logga in/skapa konto i MyClub: Logga in/registrera nytt konto i MyClub (öppnas i ny flik)

Registrering i klubben

Om du är ny som medlem, måste du registrera dig.

Du är inte medlem bara för att du har registrerat dig. Du måste betala avgiften också.

För barn gäller också att det måste finnas plats i barngruppen. Mer om detta på sidan om barnträning.

Om du behöver mer hjälp finns en guide för hur du gör lite längre ner på sidan.

Länk till registreringen: Registrering i medlemsregistret (Öppnas i ny flik)

Frågor om detta går utmärkt att ta med styrelsen eller via mail till info@liljeholmensbjj.se.

Guide för konto i MyClub

Skapa konto i MyClub

Om du inte har ett konto hos MyClub sedan tidigare, måste du skapa ett sådant. (Det exakta utseendet kan vara annorlunda, men innehållet är det samma som bilderna visar)

Gå till: https://app.myclub.se/accounts/login/.

 

På den sidan väljer du “Skapa konto”.

Fyll i dina uppgifter. Mailadressen ska vara samma mailadress som du sedan använder för att registrera medlemskapet i klubben.

Sedan klickar du på knappen “Skapa konto”.

Inom kort får du ett mail skickat till den adress du fyllde med en uppmaning att aktivera ditt konto.

Klicka på knappen/länken “Aktivera ditt konto”

Då kommer du till en sida som bekräftar att aktiveringen lyckades.

Nu har du skapat ett konto i systemet. Om du redan har registrerat dig som medlem, kan du nu logga in till dina sidor.

Guide för registrering

Guide för registrering i klubben

Kort guide för att registrera dig på vårt medlemsregister på My Club. Du kan klicka på bilderna för att se dem i större format. (Bilderna öppnas i samma fönster, så gå bakåt i webbläsaren för att komma tillbaka till instruktionen)

Navigera till: Registrering i medlemsregistret
(Öppnas i ny flik)

(https://member.myclub.se/public/forms/8631/9Ew90b7FTB/)

Fyll i alla obligatoriska fält, markerade med *, men fyll gärna i så många fält du vill. Vi behöver ett fullständigt personnummer för att vi ska kunna få kommunala och statliga föreningsstöd

Se exempel nedan

Om du ska registrera en minderårig så behöver du lägga till en eller flera vuxna kontaktpersoner, då kan du också ändra den obligatoriska e-posten till kontaktpersonens e-post. Skriv gärna e-postadressen både i det obligatoriska fältet (som på bilden innan) och på kontaktpersonens e-postfält.

Exempel:

Läs igenom dataskyddspolicyn som finns länkad i botten på formuläret. När du har läst ska du godkänn den genom att fylla i dom obligatoriska fälten.

Om du registrerar en minderårig, behöver en vårdnadshavare fylla i samtycket och bocka i kryssrutan.  (Som det är nu måste du kryssa i “Vårdnadshavare” oavsett om det är barn eller inte)

Avsluta registreringen med att klicka på ”Registrera”: